En fundering såhär på onsdagen

Med jämna mellanrum när man är ute på vägarna och kör ser man en eller två bilar som av en eller annan anledning står vid sidan av vägen. Troligtvis är det ett motorhaveri eller en olycklig krock som gjort att föraren varit tvungen att lämna bilen där den står, inte vet jag. Kanske är det någon som så gärna vill bli av med sin bil att han eller hon helt sonika lämnar den vid vägkanten i hopp om att någon annan ska ta hand om den.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA         Kom och slå sönder mig, snälla!

Hur som helst så hinner bilen inte stå i mer än en eller två dagar innan rutorna är inslagna eller däcken punkterade och kanske till och med borttagna. Men jag undrar, VEM tycker det är så förbaskat kul att slå in en bilglasruta att han eller hon tar sig ut på en  motorväg eller enslig landsväg för att slå sönder lite glas? Är det kanske så att det sitter en massa arga bilister på vägarna som då och då stannar sina bilar för att ta ut sin personliga vrede på dessa stackars fordon som står så stilla och väntar på sin rättmätige ägare?

Kanske är det till och med bilglastillverkarna som betalar folk för att göra detta. Bara för att de ska få jobbet sedan att sätta in nya.

-Det finns en bil på den och den vägen som stått länge nu. Ni får tusen spänn för att köra dit och slå in rutorna...

Vem vet? Men jag kan inte sluta undra. Jag kan ju inte sluta fundera på det när jag ser dessa stackars plåtburkar sakta men säkert bli sönderslagna. Någon som vet?

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN