Lördagsmorgon

Det bästa med lördagsmorgonen är när man sätter sig ner vid frukostbordet. När man är ledig och har en tom dag framför sig. När man kan tänka ”Vad ska jag göra idag? Hmm, det vet jag inte men jag tror det blir kul…”
Min plan idag var att sticka till Hornbach och fixa lite grejer till huset men så känner jag värmen från ett skönt element och musiken som strömmar ur högtalarna. Kvällen igår blev inte så sen men ändå är jag såsig idag. Avslappnad…

Jag såg ett fotojobb som fröken Silver hade gjort igår på en vacker ung tjej. På en av bilderna skulle hon ha en blick som ett lejon… eller var det tiger? Jag kommer inte ihåg. Hon lyckades i alla fall, så nu lägger jag in min tigerpose! Känns väl mer som en sömndrucken uteliggare.
Förresten detta med att ta bild på sig själv. Jag TYCKER INTE om det, tro vad ni vill men varje gång jag sitter med telefonen i handen känner jag hur patetiskt och ensamt det är. Men jag vet ju också hur mycket roligare det är att läsa en text när det finns en bild att stödja sig på, så jag gör det för ER skull! Visst är jag en underbar människa?

DSC00044 Kanske skulle lägga in dagens skägg varje dag?

Jag har varit inne på Åke Catos blogg idag och kollat runt (som jag skrev om tidigare idag) och måste säga att den mannen är väldigt klok och underfundig. Jag gillar erfarenheter och människor som delar med sig av den. Historien om hur en ung man frågar hur man ska bli känd och Åke svarar “köp en kamelhårsullster” är bara så underbar! Det är fan årets bästa blogg i sin kategori!

Nu tar vi lite kaffe och kontemplerar livet och så återkommer vi sen.





Måste bara lägga in denna.. som Miss Juni har på sin blogg. Underbart!

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN