Min signaturmelodi just nu

Igår kväll satt jag och lyssnade på gamla ABBA-låtar och kom fram till att det finns så mycket dom har gjort som är verkligen fantastisk musik.
När jag hörde “If it wasn´t for the night” slog det mig att just den låten skulle kunna vara en signaturmelodi för mitt liv just nu. Lättsam, glad och full av energi men ändå med en text som säger att hur mycket man än jobbar och sliter så är det alltid något man saknar.

Hallåan: “Om ni vill se och höra hela låten med ABBA på youtube klickar ni här sen, nu blir det en egotripp i Kärleksförklaringar till förbannelse med Martin…”

Vilken är er signaturmelodi just nu? Om ni går in på animoto.com och gör en video av det hela som ni lägger upp på er blogg eller facebook skulle jag bli väldigt lycklig.. och road tillsammans med så många andra Open-mouthed. En spotifylänk i kommentaren fungerar också..

Technorati-taggar: ,,



16 Kommentarer:

SolitaryQ sa...

Åh Martin, va jobbig du är :) Nu kan jag ju inte låta bli att testa det oxå... jag som skulle försöka ta mig loss från den här helvetesmaskinen och börja piffa inför kvällens vinpimplarkvällmedtjejerna.

Btw, jag hittar ingen repeatknapp? ,-) Ska man behöva springa och trycka på replayknappen hela kvällen?

Martin Hansson sa...

tryck du på replay hela kvällen hahaha

Åsa sa...

Av alla låtar i ens eminenta musiksamling så är denna just nu min theme song:

http://open.spotify.com/track/63zIho4tpOUFepLYaQdFU5

Lite otippat. Men den målar upp min nuvarande livsfilosofi och får mig att skaka på rumpan en tidig morgon innan kaffet hunnit landa i magen

SolitaryQ sa...

Mitt bidrag ligger färdigt på min blogg! Påminn mig om att man helst inte ska börja med sånt här kl 01.30 på natten när man har rödvin i kroppen... fast det blev väl ganska hyfsat? :)

Martin Hansson sa...

@Åsa: Ja, den var väldigt otippad men signalen är tydlig :-D
@Pia: Den blev jättebra! Det är alltid skönt med bilder att referera till och när dom är snyggt inlagda i en video blir effekten mycket större.

Unknown sa...

Och mitt bidrag finns numera här: http://www.sjumilakliv.se/2010/02/sjumilakliv-i-filmformat/

Josefin sa...

http://open.spotify.com/track/6lPcOZbur1eWj1KZ53u52o
Tror detta är min just nu. Faktiskt.

Martin Hansson sa...

@Sjumilakliv: Jag gillar vattendraget som inte står stilla. Det betyder en hel del för mig. ;-)
@Josefin: Länge sedan man hörde den låten och det låter som du är inne i en smått kaotisk tillvaro..

--.- sa...

Ja, det kan man säga. Men den där Mr Big förstår mig. Galet :)

Martin Hansson sa...

@Josefin: Ungefär som Lars Winnerbäck förstår mig? Eller Björn och Benny ;-)

--.- sa...

Tur att jag stalkar din blogg och märker direkt om du svarat mig. Haha. Usch, vad pinsamt detta blev. Jo, Lars W är cool. Han är min mormors stora idol. Det är lite coolt faktiskt.

Och nej, jag stalkar inte på riktigt. Det är nog bara nåt sammanträffande blandat med brist på annat att göra. Haha.

Martin Hansson sa...

..och hur gammal kände jag mig nu när du drar in mormor i det hela hahaha! Du får gärna stalka.. jag är smickrad men säg inte att det bara är för att du inte har annat att göra. ;-)

--.- sa...

Då kör jag en favorit i repris. Alltså min mormor är gammal, men typ hipp. Så du behöver inte känna dig gammal. Haha. Och nej, givetvis. Jag har 1000 olika grejer jag borde fixa, men sitter hellre här och stalkerchattar i din blogg. Mjau!

Martin Hansson sa...

Nu känner jag mig ännu mer smickrad.. först av tusen! Det är inte ofta man är det :-D. Men du.. det är lättare på msn..

--.- sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Martin Hansson sa...

Har lagt till dig nu Josefin

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN