En återanvänd post från den 3 mars 2009

PhotoFunia-78dceJag gjorde ett självporträtt och ställde det vid väggen men kvinnan på bilden verkade inte tycka om motivet.

Sedan skrev jag en bok om mig själv som hon nu står och läser men det verkar inte som hon förstår något. Eller så är hon irriterad på något av det hon läser?
Visst, den är kanske inte perfekt skriven eller fylld med innehåll om glitter och glamour men det finns så mycket mer än så i den. Berättelser om en man som vill, som kan och som inte är rädd för utmaningar. Spännande historier, men jag tror hon bara läste ingressen.

Hon vill inte lära känna mig eller ta reda på mer om mig. Jag tror hon skapar förutfattade meningar baserat på ett par rader text och en bild. Det känns som en hopplös situation. Boken hamnar säkert i en bokhylla någonstans väntandes på att någon ska låna den.
Jag hoppas den personen förstår vad jag menar. Jag hoppas tavlan blir värd något en dag.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN