Träff med Vinylklubben

Igår var jag på en träff med Vinylklubben. Dessa träffar består av att dricka öl, äta pizza, vara allmänt grabbig och lyssna på gamla vinylskivor. INGET annat… CD finns inte i den världen.

Vi har Bosse, Göran, Daniel och Öystein från vänster till höger på dessa bilder. Dessa fyra pojkar/män/grabbar är mer inne på metal än vad jag är och när dom tar fram sina trashmetal och deathmetalskivor brukar jag stänga av öronen men det är okej.. allt måste få plats i vinylgänget. Så länge det är vinylskivor som spelas. Dessa underbara musikbärarna med inte så sällan fantastiska konstverksdoftande konvolut som man kan vrida och vända på hur länge som helst. Dom är bara att älska.

Göran är en man med mycket erfarenhet från sjölivet och många av hans skivor är inköpta i New York på hans sjömanstid för ca 40 år sedan. Det är Göran och jag som delar samma musiksmak med gammal 60- och 70-talsrock.
Bosse är mannen med de lååga skämten och då menar jag låga och torra. Snäppet värre än mina egna skämt. Daniel och Öystein tillsammans med Bosse är Sweden Rock-entusiaster som sällan missar en möjlighet att gå på konsert eller festival så länge det spelas metal. 
Detta är helt enkelt ett bra gäng med högt i tak och mycket tolerans, men när Bosse lägger kommentarer om Iggy Pop och att det är han som myntat uttrycket “kostar skjortan” eftersom han alltid spelar med bar överkropp vet man att det är dags att åka hem.

Tack för en trevlig kväll…

Technorati-taggar: ,,



0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN