Over Grensen de beste 1996-2009

Få låtar och artister har påverkat mig i mitt liv som Winnerbäck som de flesta av er redan vet som följer denna bloggen. “Åt samma håll” är väldigt speciell och för mig kopplad till en väldigt speciell person och hon vet vem hon är. “Du hade tid” som från början skrevs av Ani DiFranco (you had time) har den underbara raden “Hur ska jag gå hem, när allt är så här”.

Så. Hur ska jag gå hem när allt är såhär?






Åt Samma Håll – Lars Winnerbäck live från Oslo






Du Hade Tid – Lars Winnerbäck live från Oslo

Eftersom jag har haft en förmåga att lägga mig alltför sent de senaste kvällarna med följden att morgonen kommer som en slaskpåse så tänker jag avsluta denna kvällen med dessa två. Och antagligen börja morgonen med dom igen.

“vi ramlade runt på alla ställen som var öppna den natten
vi var konstnärer och dom bästa i sitt slag
vi skulle ta oss långt vi två
hon sa En dag står vi över februari
du och jag
natten var så kall vi höll hårt om varann
nu stängde dom i Stockholm
och människorna försvann
men vi hade lusten i behåll
hon sa ta min hand jag följer dig
vi ska åt samma håll”
                                               -Lars Winnerbäck Åt Samma Håll


Förresten, Flock, webbläsaren var faktiskt riktigt användbar och jag ska ge den en ordentlig chans att konkurrera ut Firefox på riktigt.

Technorati-taggar: ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN