12 årig pojke på väg in i tonåren

imageIbland får jag en stark lust att skrika eller att bara lägga mig ner, blotta nacken och låta  bödelns bila falla. Ikväll är jag bjuden till ett 40årskalas hos en vän som jag bryr mig väldigt mycket om. Jag har frågat Simon hur han vill göra. Ska han följa med eller vill han sova över hos en kompis?

Inget av alternativen har varit bra. Han vill inte följa med på festen, som är en vuxenfest, och om jag får honom att följa med mig kommer han säkerligen tillbringa kvällen med att tjata på mig om att åka hem. Åker jag dit själv så försvinner möjligheten att dricka lite för mycket vin, hitta en plats att sova och inte tänka på att köra hem i tid. Han vill stanna hemma själv men jag vet inte hur avslappnad jag skulle vara om jag visste att han satt ensam hemma en lördag. Jag kan inte tacka nej till festen nu eftersom det är gjort ett par gånger innan och jag vill inte försaka förtroendet denna människan har för mig med att göra henne besviken än en gång.

För er som är ensamstående och funderar på att skaffa barn på egen hand. Tänk igenom det en gång till!

*Aaaaaargh* (men jag älskar honom ändå…)

Technorati-taggar:

7 Kommentarer:

Mickey J Barczyk sa...

Om man nu är sugen på en unge fast man är ensamstående rekommenderar jag istället att man spelar Sims 3 ett par timmar - då går suget över :)

Martin Hansson sa...

Både suget efter barn och hus och familj och vänner och livet då? hahaha Sims 3 är dödstråkigt... ;-)

Erica sa...

De finns inga som kan driva en till vansinne som barn och ändå finns det inga som kan öppna ens hjärta på det sättet! Barn är ett förstoringsglas som får livet att vibrera. Men man behöver ändå vuxen tid ibland och träffa goda vänner. Jag hade tagit med mig honom eller sett till att han är hos något. Ibland är det du som vuxen som måste prioritera och visa vad du vill.

Martin Hansson sa...

@Erica: Nu löste det sig väldigt bra ändå och jag tror att både jag och Simon har fått nya erfarenheter.. :-D

annami sa...

Ahh, vilket dilemma. Fasen, min son är lika gammal. Dåligt samvete för att jag gick på silversmideskurs en söndagskväll i 3 1/2 timme. Va' fasen, ingen nöd på han därhemma. Efter en stund kom storasyster hem också och förgyllde hans tillvaro med att dela med sig låtar över mobilen! Lördagskväll som söndagskväll, de tänker nog inte på det?! Kanske. Eller? Hmmm. Svårt det där.

Martin Hansson sa...

Jag tror dom bryr sig men likväl klarar sig själva när det kommer till kritan. ;-)

Eva Malm sa...

Och jag som har problem med att få gå ut med hunden själv. :-) Iofs så är hon bara fem ännu och jävligt mörkrädd, så det kommer nog bli bättre. Eller? Hoppas jag. Annars får jag väl sitta hemma för all framtid.

Nej.
Nu får jag slita mig från datorn och sluta trakassera din blogg.
Hej!

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN