På samma våglängd

DSC00011Simon: Tror du på Gud?
Jag: Ska vi spela Yatzy sen? Eller kanske Schack eller Alfapet?
Simon: Var tar universum slut?
Jag: Vi kan ju sitta på framsidan och spela
Simon: Tror du att det finns liv på något annat ställe än jorden?
Jag: Är du mätt?
Simon: Ja
Jag: Bra, då plockar vi undan det här….


Ni ser hur lika vi är, jag och min son. Ständigt på samma våglängd och har samma saker i våra huvuden. Funderar på exakt samma saker. Skillnaden är väl att jag har semester och han har sommarlov. Han gillar grillad fläskkarré med pommes strips och bearnaisesås. Jag gillar att sitta tillsammans med honom för att diskutera och umgås. Det handlar om att komplettera varandra. Ibland kommer vi inte så bra överrens men i slutändan är det ändå honom jag älskar. Nu ska jag ut och spela Schack.

2 Kommentarer:

Erica sa...

:-) Åh du har verkligen en humor och spetsfyndighet som får mig att dra på smilbandet :-D

Martin Hansson sa...

Tack, du är ju bara för snäll :-D

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN