När jag blir gammal

image När jag blir gammal ska jag bli en sur och bitter gubbe som sitter på min veranda med ett hagelgevär i knät. Så fort någon kommer i närheten av mitt hus kommer jag lägga av en salva mot dom och skrika åt dom att hålla sig härifrån. Jag ska sprida falska rykten om att jag tagit ut alla mina pengar och murat in dom i väggen. Enligt skrönan ska den som hittar mina pengar bli hemsökt av min själ och jag kommer INTE vara snäll mot den personen.

Det ska viskas och pratas i byn när “Gamle gubben Hansson” har gått bort och traktens alla snorungar kommer försiktigt smyga sig in i huset, som vid detta laget är ett fallfärdigt ruckel och försöka hitta mina pengar, som en skattjakt. Dom ska få tji! Och jag ska skratta i min grav. Skratta högt och ljudligt så att det hörs genom sex fot jord och en kista av mahogny. För det är där dom finns. Mina pengar. Hos mig. I min grav. Uahahahahahaha!!!

Vad sa ni nu då?!




6 Kommentarer:

mumari sa...

Hahaha! Så härligt attdet är fler som planerar sin framtid. Jag har redan en amerikansk gungstol uppställd på verandan, att sitta i. Och en hemmagjord träskylt där det står "Trespassers will be shot, survivors will be shot again"
PÅ RIKTIGT (skylten alltså, jag har i allafall inget gevär).
Vi har inte såååå mycket problem med dörrknackande försäljare längre =D

Martin Hansson sa...

Jaaa en sån skylt måste jag också ha! OCH en björnfälla nedanför trappan...

mumari sa...

http://mumari.com/?p=2635 här är den, minsann, skylten. Ja, jag är rätt rubbad, men rätt ofarlig ;)
Björnfälla..... att jag inte tänkt på det!

Martin Hansson sa...

Underbar skylt! Björnfälla är ett måste om man ska vara ett riktigt original. Dessutom måste man lukta som man eldar inomhus och ha en lång och skitig oljerock. Annars är det hängselbyxor som gäller.

mumari sa...

haha, all done, ska precis dra på mig öronlappsmössan, även det på riktigt, country i lurarna och ut å va cowgirl.

Martin Hansson sa...

Calamity Jane! :-D

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN