Kärlek för 10 spänn

Jag var på en loppmarknad idag trots att regnet stod som spön i backen kom jag som en trotsig tonåring in på området och tillsammans med medelålders kvinnor och män vände och vred jag på sakerna som fanns att köpa. Jag lyckades få tag på en gammal skrivmaskin från 40-talet för 15:- och en skivspelare för 10:-. Förutom en gäng Kalle Anka som jag köpte till Simon.

Nu har jag kopplat in skivspelaren och glad som en lärka ska jag lägga ut en film som visar hur mycket roligare det var att lyssna på musik förr, egentligen. Jag har verkligen saknat känslan av att lägga pickupen på skivan. Höra spraket och knastret och det analoga fina ljudet. Mys!

Just nu är det istället lite gammal ZZ Top som snurrar. Tanken på att det finns ett par hundra skivor här hemma svindlar.

Technorati-taggar: ,,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN