Att vara docent

http://www.metro.se/2009/08/11/44097/poliser-inblandade-i-3-212-krockar/

På lunchen läser jag i dagens Metro att mer än hälften av sveriges polisbilar är inblandade i olyckor runt om i Sverige. Enbart den nyheten borde få mina ögonbryn att höja sig men snart övergår den där ögonbrynshöjningen till en lätt funderande pose.

Hur ser det ut när en docent i trafikmedicin från Umeå universitet rasar?! Kastar han glasögonen i bordet och talar lite mer accentuerat? Eller sker det via en skriftlig erinran som reportern hittat i diariet? Hur det än har gått till så fick jag lite svindel när jag läste det. Detta är allvar! Inget att skoja bort! En polisbil ÄR ett farligt vapen, långt mycket farligare än en vanlig bil men det krävs en docent för att förstå det.





2 Kommentarer:

Jonas sa...

Tänk dig bin Ladin i en polisbil. Just det, mycket farligare än förut! Ha-ha, det ramlar ner bra inlägg från dig nu!

Martin Hansson sa...

Jag tycker vi ska förbjuda polisbilar på svenska vägar i nollvisionens anda..

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN