Lars Winnerbäck ska satsa stort i år

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/musik/article5508723.ab

Nu blev jag glad! Varje gång jag får höra att Lars Winnerbäck ska släppa nytt så uppstår genast en förväntan och en skarp nyfikenhet på hur det låter. Allt är ju inspelat och klart. Är det samma sound som tidigare? Har han förnyat sig på något plan? Vad skriver han om denna gången och finns det ett genomgående tema på låtarna?

Jag är 36 år och löjligt förtjust i Lars Winnerbäcks texter. Det finns något i dom som ingen annan kan prestera. Tomas Andersson Wij kommer rätt nära men inte ända fram. Hur som helst så är detta den enda plattan jag ärligt kan säga att jag längtar till när den släpps och troligtvis den enda jag verkligen kommer köpa i år eftersom jag uteslutande använder Spotify för mitt musiklyssnande, men hans plattor vill jag äga.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN