Som att ta ett steg tillbaka

Jag känner mig lurad. Det skulle ju bli vår nu. Fåglarna skulle börja sjunga för mig på morgonen och solen skulle värma mitt kaffe.
Istället halkar jag fram på en snöstormande motorväg i 60 km/h med händerna fortfarande frusna efter att ha skrapat rutorna på bilen. Det känns som ett steg tillbaka eller ett steg i fel riktning och nuförtiden när jag känner att jag går åt fel håll brukar jag välja en annan väg. Men det finns ju inga andra vägar att gå än framåt just nu så jag antar att jag bara ska vänta. Vänta på det där sköna som vi alla vet ska komma. Det kommer snart. Måste bara vänta lite till.

image


I brist på sysselsättning kan vi sammanfatta den där undersökningen jag gjorde om hur man ligger när man är ett par. Det visar sig att en stark övervikt av männen i paren som svarat ligger på höger sida. Hur viktig är denna informationen för dig? Inte alls, kan jag tänka mig. Men här är svaret. Gör ni på något annat sätt faller ni utanför normen och är antingen excentriska eller bara onormala. Välj själv.image


Jag har börjat läsa Stieg Larssons “Män som hatar kvinnor” eftersom det var någon som sa till mig att  jag skulle göra det. Jag brukar inte tycka om att läsa hypade böcker men min nyfikenhet över dess “storhet” måste stillas. Dessutom fungerar den väldigt väl som avslappning efter ännu en kväll med mycket jobb. Imorgon är det dags igen.



0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN