Jag är nära

image “Jag vandrar mellan punkt A och punkt B - bara för att i nästa stund vara tillbaka vid punkt A igen. Jag får inte säga något men tanken finns där. Jag kan inte visa något, men jag dras hela tiden mot dig. En gravitation som lyder sin lag. 

Viljan att äga möjligheten som inte finns är starkare än någonsin men förnuftet segrar över viljan än en gång. Du säger att du känner likadant – men vad är det då som hindrar oss? Sanningen? Sanningen vill vi inte kännas vid men vi omfamnar den som vårt eget barn. Det är på något sätt vackert att se den växa till något eget. Det tycker vi båda.

Jag är inte långt ifrån, du är nära. Vi kan inte lova varandra något mer än att vilja vara älskade och att älska, mer än så går inte.”
  - ur nästan perfekt snart där




0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN