Stina Wickenberg

Jag gjorde en underbar upptäckt på jobbet en dag.
Det finns en tjej som heter “Stina” Wickenberg på mitt jobb och vi kom att prata om musik en dag, att jag håller på och har gjort så i stort sett hela mitt liv. Då säger hon att även hon håller på med musik och att hon har en sida på myspace där man kan höra en del av det hon gjort.image

Medmusikanter på hennes inspelningar där är bl.a.  Mats Bengtsson från Wilmer X och Jaime Salazar som spelar i Bad Habit, vars sångare heter Bax Fehling. En gammal bekant till mig. Glad och nyfiken övergår till överraskad och lyrisk. Detta är enormt bra! Mjuk och mysig musik som passar vilken kväll som helst tillsammans med en flaska vin, god mat, tända ljus och minst en god vän. Detta kommer jag lyssna på många gånger. Stina är en oupptäckt pärla som jag önskar all lycka i framtiden och en gladare människa än henne får man leta efter.

Jag har fallit låten “Not so sure” men alla låtar som finns på hennes myspacesida är lika bra att lyssna på. Mycket melankoli, men som någon vis man sa; “Melankoli är lyckan i att vara sorgsen”. 
Så… lyssna mera. I maj finns hon live med ett nytt band på Vinylbaren i Malmö. Då är jag där.

http://www.myspace.com/stinawickenberg

1 Kommentarer:

Åsa sa...

“Melankoli är lyckan i att vara sorgsen” - Vackert!!!
Ha det trevligt i pianobaren :-)

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN