Fairground Attraction – lyssna mer

När jag var sisådär en 16-17 år hörde jag för första gången låten “Perfect” som febrilt spelades på radion på den tiden, och kanalen jag lyssnade på var antingen Radio Syd eller som den senare hette Radio P4. Det var innan Sveriges radio drog igång sin rikstäckande P4. Jag var tonåringsaktig förälskad i radio på den tiden. Jesse Wallin drog igång “Killing Friday” med en låt av Jellybean som jag inte kommer ihåg idag vad den heter och Per Scholander (som jag senare jobbade med) hade middagssändningar som jag lyssnade på i trädgården hemma i barndomens trygga hem. Allt detta är lite “blurrigt” idag. Det är minnen som finns kvar men som inte är vårdade.image

Hur som helst, jag vill tipsa er om Fairground Attraction som gav ut plattan “The first of a million kisses” 1988. Detta är en av de få skivor jag känner till på vilken jag kan lyssna på  hela skivan om och om igen. Det är genomgående bra låtar som gör en glad i alla lägen. Speciellt “Clare” och “Smile and a whisper”.

Förresten, länkarna ovan är Spotifylänkar.





Ni som inte har Spotify får nöja er med youtube.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN