Jag visste vad jag gjorde

Kolla låten nere till höger i den där rutan som ploppar upp liksom. Här har ni texten.. Visst är det så att ju längre man lever desto fler blir erfarenheterna men även frågorna..


Kommer ni ihåg känslan vi hade
när vi sprang där ute på plan
Vi var kungar och stjärnor
Prinsar och hjältar Thomas, Jerker och jag.
och jag visste vad jag gjorde 1987
Jag visste vad jag gjorde
men det vet jag inte nu

och kommer ni ihåg drömmen vi drömde när vi sjöng om studentens dag.
Vi var framtid och längtan, hopp och förväntan
Anders, Jonas och jag
och jag visste vad jag gjorde 1992
Jag visste vad jag gjorde men nu tänker jag inte så

Minns ni den där dan när folket jublade och vi spelade natt och dag, (det var då).
Vi var pojkar med gitarrer och bultande hjärtan
Ellen, Wete och Jag
Och vi visste vad vi gjorde 1995
Vi visste vad vi gjorde, men inget hände sen.

Kommer du ihåg den lycka vi kände i augusti -97
Vi var fadern och sonen, solen och månen
Simon och jag och du
och vi visste vad vi gjorde 1997
Vi visste vad vi gjorde men det vet jag inte nu.

och kommer du ihåg the queen and the soldier, gitarren, vinet och elden och mig.
"Det var bottenfryst i Mälar´n, nån som är tillbaka, Mareld och För dig"
Och jag visste vad jag gjorde 2005.
Jag visste vad jag gjorde, jag skulle göra det igen.

Kommer ni ihåg allting som vi såg, vi hade bråttom därifrån
Vi vill ju något mer, tar chanser som vi ser
Hämtar vatten på andra sidan ån.
Och jag visste vad jag gjorde 1987
Jag visste vad jag gjorde men det vet jag inte nu

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN