"Jag vet att du sover.
Känner värmen från din hud.
Bara lukten gör mig svag men jag vågar inte väcka dig nu"


Du säger jag har blivit tråkig men att jag har så lätt att uttrycka mig i skrift som här på bloggen. Du tycker jag skulle gå på fler konserter och jag håller med. Jag ÄR tråkig.
Jag är tråkig såtillvida att jag inte planerar att gå på någon konsert just nu. Jag är tråkig om livet måste vara poolparty, snygga bilar och fest. Jag är tråkig om du inte älskar att sitta framför mitt hus en sommarkväll med en kopp kaffe i handen och prata. Jag är tråkig om du inte ser hur jag uppskattar livet runt omkring mig. Du kan säga vad du vill till mig, jag kommer alltid tycka om dig men det är också tråkigt att säga så.

"Jag skulle ge dig allting du pekar på
men bara när du inte hör vågar jag säga så"

Mycket idag handlar om att inte ha tråkigt. Du ska vara glad, lycklig, framgångsrik med många underbara vänner. Vädret ska alltid vara FANTASTISKT och du måste påpeka att din pool snart är klar och att ditt hus som du håller på att renovera är den viktigaste renoveringen i historien. Alla måste se hur bra du är. Alla måste se vilken lycklig människa du är. Du är inte lycklig, du är bekräftelsesökande. Du vill att någon ska säga till dig hur bra du är.

Gör som du vill så länge du inte har tråkigt. Eller rättare sagt, du får inte visa att du har tråkigt eller ÄR tråkig. Är du tråkig finns du inte. Jag är tråkig, men jag finns, och ingen behöver säga till mig hur lycklig jag är. Min grad av lycka känner jag själv.  Du gör mig lycklig.

"Jag kan inte ens gå utan din luft i mina lungor.
Jag kan inte ens stå när du inte ser på, och genomskinligt grå
blir jag, utan dina andetag"

Kent – Utan dina andetag

2 Kommentarer:

Anonym sa...

Åh herrregud, applåd! Fantastiskt inlägg!
Tråkighet bör uppmuntras i dessa adrenalintider där yta är mkt.
Sedan så kan inte kärlek beskrivas vackrare än Kents utan dina andetag. Den gör mig svag, goodsmacked och helt förtvivlad ledsen över att inte ha någons luft i mia lungor

Martin Hansson sa...

Tack för komplimangerna! Dom värmer.. någon annans luft i lungorna är livgörande :D

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN