Tid för kontemplation och möten

Borde man inte gå och lägga sig när klockan är ett på natten? Jag är i och för sig snart på väg till en natt fylld av sömn men först tänkte jag skriva ett par rader när jag sitter här och lyssnar på Eldkvarn, lätt inspirerad av Plura’s och Mauro Scocco’s nya matprogram.

Tankarna tränger sig på om sommaren som vi pratade om, en vän och jag. Doften av trädgård och värmande sol. Nu vet jag inte om det kommer bli verklighet men tanken på gräs och sommarvarma filtar känns väldigt lockande. Solen har ju valt att skina på oss i två dagar nu och våren ropar. En ny och oanvänd vår. Jag stod på min altan idag och funderade på vad som ska fixas där innan jag kan sätta mig och njuta av årets första utekaffe.
Det finns tider för kontemplation och idag är mina dagar fyllda av eftertanke.

Imorgon får jag besök av mailsänderskan jag skrev om för ett tag sedan. Hon är enligt egen utsago väldigt nervös inför vårt möte. Jag känner mig nog mest nyfiken på henne och ser fram emot att få se vem hon är. Jag tycker ju om spontana människor och jag känner mig otroligt smickrad över vara en person värd att träffa. Som hon dessutom måste åka 18 mil för att träffa! Var inte orolig P, vi är två vuxna människor som tycker om vin. Det blir säkert bra! Jag ska se till att du känner dig välkommen. Gitarren är stämd och imorgon fixar jag frukosten.

Så, med dom orden mina vänner ska jag gå och lägga mig. Ta hand om er så hörs vi snart igen.




0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN