Nu ska ni få höra…

Vad har ni gjort ikväll? Tittat på melodifestivalen? Varit ute och festat?
Det känns som i stort sett alla jag känner har varit iväg på någon form av galej och här har jag suttit i min ensamhet framför en dator med gitarren i knäet. Hur gör man då för att roa sig själv? Jo, man bygger en låt. Det är vad jag gjort ikväll. När ni festade och hade kul era egocentriska små liv…

Ni får bara höra en refräng av en låt som kommer handla om den där känslan man har när man är lycklig. När det bara finns en människa som man vill tänka på och hur den personen gör dig hel. Jag vet inte om den någonsin kommer bli färdig. Det är väl lite upp till er. Vad tycker ni? Ska jag göra den färdig?




4 Kommentarer:

Pia sa...

*Applåderar*

Med snörvel, feber och ont i hela kroppen spenderade jag min lördagkväll i tv-soffan, häcklandes melodifestivalen och tyckandes synd om mig själv.

Men nu när jag hör din sång så känner jag mig genast lite bättre, kaffet smakar godare och solvarma vindar tycks blåsa sådär snyggt i slowmotion genom mitt hår.

Så tack för det Martin! :-) Fortsätt du...

Åsa sa...

Det tycker jag absolut!
Låtar är väl som böcker, dom ligger där och pockar på uppmärksamhet ända tills de är färdigställda.
Och världen behöver mer låtar om lycka, och hur denna känsla liksom lyser när kärlek råkar ramla på en.

Martin Hansson sa...

Låter bra :D.. jag är dock förvånad att det inte är någon som tycker denna suger fet balle. Det brukar alltid vara någon hahaha...

Catarina sa...

Gör klart - så klart!!
Och skicka in till melodifestivalen 2011...
;-)

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN