Ikväll blir det pasta med kyckling, fetaost och pesto

Pasta med kyckling, fetaost och pestoJag tycker om när folk tar initiativ. När det inte bara är jag som bjuder in till fest, träffar och möten. Jag gillar när någon ber om min närvaro och jag gillar när folk ser möjligheter och tar dom. Hur många gånger har jag ställt frågan om det inte är dags att träffas, dricka vin och snacka skit ända till kvällen blir avlöst av natten, och när mörkret bryts av tända stearinljus lyfter vi upp gitarren och sjunger en smula?

Jag gillar när folk tar initiativ eftersom jag inte alltid orkar göra det själv men jag hänger allt som oftast på. Det finns inget mer att begära här i livet än att två människor kan mötas för att dela om sina livserfarenheter och drömmar. Att prata om sånt som har hänt och sånt man vill ska hända är en befrielse lika mycket som att kunna vara bitter över saker som inte hänt och lycklig över vägar som leder till något bättre.

Så, ikväll blir det pasta med kyckling, fetaost och pesto. Jag korkar upp vinet och låter det andas, vi kommer andas med det resten av kvällen. Jag har en bra dag.
Vad ska ni göra ikväll?

“Men mig ska du inte tycka synd om
du vet väl hur nöjd jag brukar va
Jag tror att du ställs i min väg för att du
kan återställa allt så allt blir bra.
Du kan enkelt göra allting bra”
Vraket – Lisa Ekdahl med Lars Winnerbäck




0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN