Vi som söker

Jag och fröken Silver pratar om den där människan man kan luta sig tillbaka med och tänka på med en stor trygghetskänsla i kroppen, som vi söker. Inga spel, inga insinuationer och inga bekräftelsebehov. En människa som är självklar i sin position kring kroppen som är du, men ändå så nödvändig för att man ska känna sig i balans. Allt skulle kännas lite lättare och lite bättre då även om allt är helt okej som det är nu men inte mer än så.

Jag kommer att tänka på en av mina stora förälskelser som steg in i mitt liv för sådär fyra eller fem år sedan. Allt var så självklart då. Det är det inte nu, men varje gång jag hör Winnerbäcks Köpenhamn och överallt så kommer jag på att tänka på känslan jag hade då.

“Dina ögon var ett fritt fall varje gång. Tack, ta hand om dig!”

Ett fritt fall är vad jag behöver nu.




5 Kommentarer:

SolitaryQ sa...

Vet precis vad du pratar om för känsla, har haft turen att få uppleva den några ggr i livet. Längtar tillbaka till de stunderna när det inte fanns på kartan att fritt fall har sina risker, det kändes bara helt rätt att hoppa!

Jag är säker på att få uppleva det igen, hoppas du får det oxå!

:-)

Anonym sa...

Hej M;
Kunde inte ha uttryckt det bättre själv. De flesta idioterna på dejting sidorna söker inte det som är självklart för mig som önskar/vill ha trygghetskänslan. Hitta den människan på nätet är jag väldigt tveksam till.
Blev glad och varm när jag läste din blogg, det finns någon/några till som är seriösa.

Följde genvägen du lagt in på spray :)

Hälsar
anne-li

Martin Hansson sa...

@Anneli: Tack för fin kommentar och att du gillar det jag skriver. Det värmer :-D

@Pia: Visst ska jag hitta känslan av fritt fall igen ;-)

Martin Hansson sa...

@Anne-li: Du är ju deluxe... hrmpf haha

e-k sa...

Hej där. Är här för att jag såg att du tittat in till mig.
Jag blev änka i april 2008 efter 37 års liv tillsammans.
Det du talar om finns.
Jag har kämpat, gått på nitar, fått insikter,fått uppleva bra tillfällen, känt mig lurad mm i relationer men hela tiden trott att ännu en sådan där trygg kärlek måste bara finnas. OCH den fanns, den har hittat mig, den kärleken oss emellan som år precis vad du beskriver och vi är 57 och 60 år SÅ det är aldrig försent.
Dock är det nog bara ett fåtal som hittar den via nätet.

Ska läsa lite mer hos dig en annan dag för jag tror att dut skriver sådant som tilltalar mig.

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN