Samtal med mig själv 28 Januari

Jag: Det har visst kommit mycket snö…
Mitt andra jag: Du kommer inte ut med bilen när det ser ut så här!
Jag: Äh, det går säkert…
Mitt andra jag: Men ska du inte vänta på att G-I ska komma och ploga?
Jag: Nej, jag provar. Det är ju inte mer än en halvmeter snö. Hur svårt kan det vara?
Mitt andra jag: Om du fastnar mitt i vägen då? Då kommer han inte kunna ploga vägen förrän du kommit därifrån…
Jag: Jag märker direkt om jag inte klarar det. Då är det bara att stanna, backa tillbaka och vänta.
Mitt andra jag: Okej, prova då…

En kvart senare...

DSC00063En kvart senare…
Jag: Okej, det gick alltså inte…
Mitt andra jag: Vad var det jag sa?!
Jag: Jaja, du hade rätt men nu ska du inte springa omkring och vara kaxig för det.
Mitt andra jag: Jag är inte kaxig, bara förvånad över att du aldrig lyssnar på mig.
Jag: Har du inte hört talesättet “man misslyckas inte förrän man slutar försöka”?
Mitt andra jag: Har du slutat försöka? Har du misslyckats nu då?
Jag: Nej, jag har inte slutat försöka men jag behöver hjälp och det krävs mycket mod för en man att erkänna det.

Man against nature! 0-1 #fail




0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN