Ni måste hjälpa mig!

För ett tag sedan skrev jag, något upprörd, om Söderbloggen och förfasades lite lätt över hur bloggaren behandlar sitt barn. Efter hand visar det sig att hur många som helst tycker att den är hysteriskt rolig och underhållande med stor ironi. Man jämför den med Killinggängets “Expressen fredag” och nu verkar det som en del av läsarna där har gjort mig delaktig i bloggen eftersom jag kommenterat och förklarat hur oroad - inte road - jag är av bloggen. Så, snälla ni hjälp mig här. Är det jag som är totalt humorbefriad? Är Söderbloggen rolig? I så fall, kan någon förklara för mig vad det är som är så hysteriskt roligt?

Technorati-taggar:



4 Kommentarer:

Béatrice Karjalainen sa...

Hysterisk rolig vet jag inte men det går inte att ta den på allvar. Det är liksom "för mycket". Jag läser den som ett skämt, att få igång en debatt, att provocera och dra trafik vilket han uppenbarligen verkar lyckas med.

Martin Hansson sa...

Men han vill ju inte debattera. Det enda han säger är att han har rätt... Rolig är den absolut inte hur mycket man än försöker läsa den som ironisk. De som ser vad han skriver om en del människors verklighet blir folk förbannade på och de som ser ironin sitter bara och skrattar.. jag vet inte vad jag ska tro.

Martin Hansson sa...

Nåja, jag tror jag ska strunta i den där lilla lilla människan nu och hoppas han inte förstör sin son för mycket... vi andra kan leva normala liv så länge ;-)..

Viktor sa...

åmme, kom igen.
Det är terapi för honom att skriva av sig. Har man fått barn i modern tid har man stött på den där sorten.

Det är apkul. Och det finns någ en hel del människor som får sig en tankeställare faktiskt.

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN