En liten lustig tävling

Innan jag somnade igår så funderade jag på om det inte skulle vara lite roligt att tävla lite? En enkel tävling i vilken jag tar en låttext på engelska. Stoppar in den i Google translate och översätter till svenska sedan vill jag att ni berättar för mig vilken låt det är från början. Det kan väl vara lite kul, ok?

Lämna ert svar i kommentarsfältet. Om ni tycker detta är kul så fixar vi lite priser och ett hemligare sätt att lämna svaren. Ja, nu kommer ni kunna se det rätta svaret i kommentarerna. Svara ni ändå så jag får en bekräftelse på att jag ska jag fortsätta med tävlingen. Det kommer hamna Google Wave invites och ev. Voddlerinvites i potten  framöver och då ska ni minsann inte kunna se det rätta svaret. ;-)

Så, vilken låt är detta? (Börjar enkelt)
Jag kommer från nere i dalen där Mister när du är ung
De ger dig upp att göra som din far gjort

Jag och Maria träffades vi i skolan när hon var bara sjutton

Ons rida ut i dalen ner till där fälten var gröna

(Visst översätter Google translate bra??)


2 Kommentarer:

mumari sa...

The River! Med the Boss ;) underbar låt :)

Martin Hansson sa...

Du vinner mumari ;-)

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN