En del tycker jag har blivit bitter

En del tycker jag har blivit bitter och säger att det är en dålig egenskap. Jag säger också att jag har blivit lite bitter, men jag hävdar att jag har all rätt att vara det. Den senaste tiden har gett mig så många besvikelser och det jag trodde på för ett halvår sedan känns långt borta nu. Den bitterhet jag känner är inte negativ. Den ger mig bara fler anledningar till att bygga upp och förändra. Den får mig att titta på min egen person, att förbättra det som finns runt omkring mig och strunta i sånt som tar energi ifrån mig. Jag vill inte längre tro på att människor är villiga att ge av sin tid och därmed tar jag successivt tillbaka min egen tid så jag har något över för framtiden. Så, nu har jag sagt det. Jag ska inte vara långdryg och prata mer om detta just nu. Detta var bara en kommentar på min verklighet idag.

image Idag har jag varit med Simon på vårdcentralen så han kunde få sin vaccineringsspruta mot den nya influensan. Det är väl då man inser vad som är viktigt i livet? När man tänker på sin son och hoten som finns mot honom i den stora världen? Det är där jag ska lägga min energi i fortsättningen. Det är det som känns rätt. Dessutom tar det bort mina tankar från triviala saker som stör mig.

Nu ska jag fortsätta skriva om ett par låtar som någon kille på ett skivbolag ville ha.. märkligt…

Vi hörs!




3 Kommentarer:

Hanna sa...

Förstår ingenting...vem säger att du är bitter??

Martin Hansson sa...

Det är allt någon som gör det... och så finns det folk som känner mig ;-)

jaguarjonsson@hotmail.com sa...

du är väl inte så bitter, jag tycker du ofta är possitiv, och tar livet mer och mer på allvar.....det är inte bitterhet, det är väl insikt...?

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN