Sweden Rock Magazine

image Jag älskar tidningar, och det ska vara snygga välproducerade magasin med ett innehåll som verkligen intresserar mig.
Med tanke på vilken musiksmak jag har presenterat mig med här på bloggen så kanske det förvånar en del att Sweden Rock Magazine är en av mina favorittidningar. Som gammal gitarrmanglare älskar jag metalgenren, tatueringarna, den för ämnet typiska typon och den lite lama logon som är fylld av embossing och skuggor men som fungerar så bra i just Sweden Rock Magazine. Dessutom finns det en fantastisk framgångshistoria bakom “SRM” tillsammans med Sweden Rock Festival som går av stapeln i Sölvesborg en gång om året. Den enda festivalen som jag känner till, som har varit välsignad av strålande solsken varje år.

Sweden Rock Magazine startade 1997 med namnet Bright Eyes Metal Magazine men fick sitt nuvarande namn när dom slog sig ihop med Sweden Rock Festival 2001. Det är en kanontidning för den som vill ha koll på vad som händer i metallvärlden. ;-)

För er som är intresserade så finns Sweden Rock Magazine hos tidningsbutiken

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN