Skailaiv 7” Singel - såld

DSC00033När jag har en veckas ledighet får jag lite för mycket tid över verkar det som. Idag har jag till och med haft lyxen att hitta tiden för att kunna googla på mig själv och ett band vi hade i början av 90-talet som hette Skailaiv. Vi gjorde en egenproducerad singel –92 och idag såg jag att någon hade sålt ett ex av den på Tradera. Det framkom inte hur mycket den sålts för eller när. Jag blev mest förvånad att någon hade sålt den och att någon hade KÖPT! Haha, ja vad ska jag säga? Själv har jag inte en enda kopia av vinylsingeln. Däremot en CD med lite inspelningar från replokalen och även Ängeln och Farmar Jöns (Ja, det finns mer att lyssna på).

Vi var alla i tjugoårsåldern och lite naiva men fan vad kul vi hade. Ängeln spelades ett par gånger på lokalradion och jag som upphovsmakare av den låten fick väl ett par hundringar för det. Jag minns inte riktigt.
Farmar Jöns på skivans andra B-sida plitade vi ihop i ett pojkrum hos Jonas Weibull tror jag det var. Om det är någon som har något mer om detta är ni välkomna att kommentera.


Ängeln


Farmar Jöns

Kom nu för guds skull ihåg att detta var för 17 år sedan ;-)! Jag vet inte vad som hänt med ljudkvalitén…

Technorati-taggar: ,,



7 Kommentarer:

Peter sa...

Nostalgi!!! :)
Fick du betalt???
Jag har inget minne av några pengar...

// Trummisen

Martin Hansson sa...

Haha.. ja, som upphovsmakare får man ju det.. men det var försvinnande lite ;-). Visst är det nostalgiskt!?

Peter sa...

Så du var inte så snäll som Bono och satte oss alla som upphovsmakare... :-O

Martin Hansson sa...

Bono är inte snäll han är dum haha..

Anonym sa...

Slime bjuder på beer nästa gång.....

Ellen

Martin Hansson sa...

Absolut! :-D

Patrik Carlsson sa...

Skailaiv finns nu även på musikon.
http://www.musikon.se/skivor.php?id=3241455

Har ett exemplar jag kan avvara, byter den gärna mot lite info om gruppen och kanske den där "CDn med lite inspelningar från replokalen".

Maila mig gärna!

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN