Sex and drugs and Rock n´roll

image Eftersom mina tre senaste inlägg har handlat om pengar, sex och rock så har väl turen kommit till droger. I ärlighetens namn så är jag inte så hemma i drogvärlden och har inte så mycket att komma med. Att sticka fram ett glas vin kan väl knappast höra hemma här och vin är väl inte så jäkla mycket rock?

Vad ska jag då skriva om tjack, crack, snack och plack? Ärligt talat? Inget… Tycker det är ett tråkigt ämne och jag håller mig borta ifrån det så långt jag kan och det förtjänar faktiskt inte att omnämnas över huvud taget. Så, glöm vad jag har skrivit. Läs mina tidigare inlägg, konstatera att inte dom heller går till historien som välskrivna eller fördjupande. Ikväll är jag inte någon tänkare, jag bara är. Tror till och med att jag kommer somna i tid ikväll eftersom jag sitter och tittar på Åke Cato´s Madavisa och känt att den är rolig trots att den är stenåldersgammal. Då är det dags att bryta va? Avsluta dagen och vänta på nästa?

Om jag tänker efter lite så kan jag efter detta förstå att människor nyttjar centralstimulerande medel för att klara av vardagen. Inte jag dock… för jag tycker livet fungerar bra både som uppåttjack och neråttjack…

4 Kommentarer:

Helene sa...

ah men guuuuud. Den här typen av meny växte jag upp med! Tack för flashback! Inget e som Skonsk husmannakost och gamla åldermansgillen!

...och tack för god insikt: "livet fungerar bra både som uppåttjack och neråttjack!...

kram och godnatt

Erica sa...

"livet fungerar bra både som uppåttjack och neråttjack" Tycker den här meningen var så lysande på något sätt. Enkel men säger så mycket mer!

Anonym sa...

Vin är kanske inte rock men det är i alla fall pop...och gott. Och vem faen vill sitta i stickad tröja och dricka öl med gitarren i hand när man kan flyta omkring som Bryan Ferry i en kostym och modeller som svävar och med vin och med gamla Ratata-låtar..och och och...

Martin Hansson sa...

"Jag är en herrelös hund under fullmånen..."? ;-)

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN