Saker jag retar mig på att jag gillar – 1

Jag får se var detta tar vägen. Jag skickar vidare detta inlägg som en utmaning till Sjumilakliv (edit; nu har Sjumilakliv antagit min utmaning. Hoppa in till henne och se vad hon skriver) efter ett svagt ögonblick på Twitter… Saker jag retar mig på att jag gillar del 1.

Torgny Melins Dansbander – Ja, i svaga ögonblick. Ofta hörs den här en kväll då jag är håglös och känner hur tristessen lägrar min värld. Då kan jag sätta mig och lyssna på Torgny Melins platta “Dansbander” eftersom “det inte kan bli värre nu”. Visserligen kan den dyka upp även när jag är övertrött och skrattar åt allt. Den är kul, fylld med ironi och humor på ett sätt som tilltalar mig men det är fortfarande dansband. Jag kryper till korset och blottar en fördom.

Vad retar du dig på att du gillar?

3 Kommentarer:

jaguarjonsson@hotmail.com sa...

bilar! Jag älskar snygga, snabba amerikanska muskelbilar! Och det retAR mig eftersom jag försöker tänka: MILJÖ! och det går ju inte ihop. YTLIGT OCH MILJÖSKADLIGT!!DUMMA,DUMMA MIG

Martin Hansson sa...

Men dom är coola, fräcka och fina. Ibland snabba också :-D

Unknown sa...

Ja, du vet ju min redaktion redan. Herrejestanes. Inte skrämmas sådär. Och skämmas... kan jag inte riktigt med. Inte ens för BSB, eller Britney, eller chickflicks. Flåt :/

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN