Jag vill be om ursäkt

image Jag vill be om ursäkt till alla mina vänner på Facebook, Twitter och MSN. Till alla er som skickar sms sena kvällar när ni behöver prata och till alla er som bubblar på Skype. Jag vill också be om ursäkt till alla er som jag har skickat sms till och jagat på chattar när jag behövt prata. För någon gång i framtiden kommer jag träffa en kvinna som jag vill ge all den tiden till, som ni hade innan.

Jag kommer vilja umgås med henne. Laga middagar och tända ljus. Spela gitarr, dricka vin och sjunga med henne. Antagligen kommer vi sticka iväg på någon resa till något varmare land eller så är vi bara ute och går i skogen. På kvällarna ser vi troligtvis en film, ihopkrupna under en filt med telefonerna avstängda. På sommaren sitter vi i en svensk skärgård och skrålar gamla Vreeswijk-låtar och vintrarna tillbringas i en stuga på fjället. Jag kommer inte svara på era meddelanden lika frekvent som jag gjort tidigare men det innebär inte att jag väljer bort er. Jag väljer något annat som betyder så mycket för mig och jag vill att ni ska vara glada för min skull. Ni får helt enkelt finna er i att komma i andra hand då. En del av er kommer försvinna men jag tror att dom flesta väljer att stanna kvar.

Så, ni som tänker bli sura och bittra på mig för detta kan ju säga till redan nu så kan vi prata om det, reda ut begreppen och förstå varandra. För allt detta vill jag be om ursäkt till er.




8 Kommentarer:

Anonym sa...

ja e beredd
känns skönt att veta i förväg
det är få som förvarnar faktiskt
inga mer kvällsbad alltså?

Annika sa...

Mm, vet ju aldrig när hon dyker upp:-)

Martin Hansson sa...

@Annika: Precis! Det gäller att vara redo! :-D

Annika sa...

Japp.
O din plan för framtiden låter inte helt fel:-)

Martin Hansson sa...

Visst känns den bra? Inga konstigheter...

Annika sa...

Mm:-)
Är ungefär som min planering...

Helene sa...

...och så kanske du inte ska be om ursäkt för ngt som vi alla vill ha och ge. Även om jag uppskattar dina intentioner... :) Kärleksfull lycka är något vi alla önskar oss, och som vi säger oss önska andra, men vars utrymme vi sällan ger varandra som vänner....

Du får allt utrymme du behöver från mitt håll Martin! och jag hoppas jag får träffa henne snart!

kram

Martin Hansson sa...

Tack Helene, det värmer en förkyld själ ikväll.. :-D

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN