Greg Laswell

Jag sitter just nu och producerar en bok om Fågelsångsdalens natur och djurliv. Fågelsångsdalens natur och djurliv är lika spännande som det låter. Tack och lov har jag via en god bloggvän fått tips om att lyssna på Greg Laswell och jag måste säga att det är underbar söndagsmusik och jobbmusik. När jag hör bra musik så vill jag gärna ta reda på vem det är som gjort den och det var jag tvungen att göra nu också.

Greg Laswell

Jag kommer fram till att Greg Laswell är född 1974, alltså ett år efter mig och han spelade i ett band som hette Shillglen.
Shillglen (finns inte på Spotify) släppte bara ett album, som i och för sig var kritikerrosat, innan Laswell ville ta ett break. Nu har Greg Laswell hunnit släppa två album varav det andra var ett album som handlar om hans skilsmässa från sin fru.
Äh, allt det där finns att hitta på Wikipedia så susa in där om ni är intresserade.

Vad jag ville säga är att Greg Laswell har fantastiska låtar helt i klass med Joshua Radin. Jag är svag för singer/songwriters och detta är en i mängden men han sticker ut som få. Helt nyligen släppte han en EP med covers där den mest kända väl är “Girls just wanna have fun”, Cyndi Laupers gamla slagdänga från åttiotalet.

Tack till Sjumilakliv för tipset!

4 Kommentarer:

O. sa...

Skulle bara vilja inflika att den ultimata Girls-covern är svenska Six Figure Transatlantics version nämnda låt (Myspace.com/sfta). Utan snack!

Martin Hansson sa...

Håller med dig, den var riktigt bra!

Anonym sa...

Om jag skrev en bok skulle du då vilja producera den?/Jonte på Bitterbloggen

Martin Hansson sa...

Absolut Jonte! :-D

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN