En ny vän

Det blåser ute och regnet piskar mot mitt fönster. Jag märkte det först nu. Undrar hur länge det har varit så? Jag vet inte ens om jag bryr mig. Låt det regna. Jag tycker om regnet och blåsten. Jag gillar att hösten kommer och jag vill att den ska bli kall. Det ska vara så kallt att mina andetag syns som ånga, som en bekräftelse på att jag andas och lever. Och det blir en bra vinter när den kommer för jag har hört att den ska bli svår.

Det påminner mig om Lars Winnerbäcks “Mareld” som är en underbar kvällslåt med en skön beskrivning av hösten och vintern. Jag har försökt få Sjumilakliv att lyssna på det som Lasse gjorde innan han blev kommersiell och jag tror hon gillade det. Just denna versionen som finns på youtubelänken här uppe finns bara att hitta på Live i Linköping DVD:n och det är den jag gillar bäst. Nu önskar jag henne och alla er andra en god natts sömn så hörs vi igen.

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN