Doves

Vill ge ett litet musiktips till er som tänker sitta framför Spotify ikväll. Gillar ni Coldplay? Gillar ni The Charlatans? Muse? Då kommer ni säkert gilla även Doves som är aktuell med sitt senaste album Kingdom of Rust som är ett underbart stycke musikhantverk.

image

Jag har givetvis fallit för titelspåret Kingdom of Rust som går en del på radio nu men även Winter hill med sina psykedeliska gitarrmattor och lågmälda Fridays dust. Eftersom detta är en relativt nyupptäckt grupp för mig så har jag inte så mycket koll på dom egentligen men jag är helt säker på att deras musik kommer ljuda ut mina högtalare ett bra tag nu och framöver. Nu går Pounding på, som är en ordentlig flört med Coldplay och deras musik.. men jag gillar det!

Någon som vill lägga till något om Doves?

Coldplay – bara för att jämföra
The Charlatans – ännu ett band att jämföra._
Muse – fortfarande lite större..

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN