Ack, dessa fagra löften

Idag har jag ringt runt till en massa förlag och frågat vem av dom som vill ge ut en bok jag tänker skriva och som kommer sälja i minst 200 miljoner exemplar. I boken ska jag förklara hur vi löser världssvält, konflikterna på jorden och miljöproblemen. Alla sjukdomar kommer försvinna om läkarna tar till sig det jag kommer skriva och allt kommer bli såå bra. Jag lovar!

Nu sitter jag bara och väntar på vilket eller vilka av nobelprisen jag ska få för det verkar som goda intentioner och fagra löften är det enda som krävs nuförtiden. Inte ens Barack Obama själv tycker han är värd utmärkelsen…

Technorati-taggar: ,

4 Kommentarer:

Unknown sa...

Ptja, du kan åtminstone garantera dem ett sålt exemplar. Jag skulle nämligen definitivt köpa.

Martin Hansson sa...

Härligt! Ett steg närmare nobelpriset :-D

jaguarjonsson@hotmail.com sa...

men med tanke på att Bush faktiskt styrde stegen rakt mot ytterligare ett kallt krig(som vi såg på 80-talet) så har faktiskt Obama gjort mycket och vänt vindarna, fått människor att se annorlunda.....och vanligtvis tar det mycket längre tid

Martin Hansson sa...

Jepp, visst har han gjort mycket för en bättre värld men att ge hononm just fredspriset känns lite överilat. Ett par dagar senare skickar han ett antal tusen nya soldater till Afghanistan. Guantanamo är fortfarande öppet och det finns inga tecken på att dom är på väg att dra sig ur irak. Många fagra ord alltså men inte något reellt gjort.

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN