85 mil

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
“85 mil fyllda med frågor utan svar. 85 mil som tar en bråkdel av en sekund att klara av. 85 mil som är ett berg att bestiga. 85 mil är en lång väg att gå bara för att man är nyfiken…”
Ur “Nästan perfekt, snart där” av Martin Hansson
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ikväll har jag av ren olyckshändelse hamnat framför IDOL och än en gång, utan att vara tjatig eller irriterande, kan jag konstatera att det inte är mitt program. Jag är inte intresserad av att se människor jaga kändisskap genom bananskal. Det finns andra som vill se det och det kanske är tur för TV4. 
 
Jag har också pratat med en god vän som hade problem med ett hjärta som hoppat ur led och än en gång kan jag också konstatera att det inte är lätt att chatta någon lyckligare. En annan väldigt god vän frågade om jag ville följa med och lyssna på musik imorgon. Jag känner mig lite tråkig när jag inte kunnat ge henne besked på hur jag vill göra. Just nu vet jag inte om jag känner för något egentligen. Jo, jag känner för att lägga mig att sova och eftersom det inte finns någon här som hindrar mig eller som kräver min uppmärksamhet så tänker jag göra min egen vilja till lags.

Godnatt!

2 Kommentarer:

Anonym sa...

Men varför är det så svårt att säga nej istället för ja? För jag vet ju själv hur det känns att stå där ensam kvar....
/Hasse

Martin Hansson sa...

Va?

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN