Kejsarens nya kläder?

 image

Göteborg har fått en ny fin logga helt anpassad till andra bolag, evenemang och andra loggor. Färgen är helt rätt och det har tagit ett år för Happy Forsman & Bodenfors att ta fram den tillsammans med resten av den nya profilen. Priset 965 000:- för jobbet är ju överkomligt även om jag kunde gjort det för en tredjedel av summan med god marginal, men eftersom dom inte frågade så får dom skylla sig själv. Ordet “go” känns ju helt rätt och inne… och nytt… säger jag med ironi i rösten.

När ska uppdragsgivare och branschen förstå att dom blir skinnade?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5635262.ab

2 Kommentarer:

Erica sa...

Jag som bor i Göteborg bara suckar. Jag tycker din överskrift sa allt

Martin Hansson sa...

Jag blir bara så förvånad att människor kan tycker det är rimligt att lägga en miljon på det där...

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN