Sent ska syndaren vakna


“Det händer att jag saknar dig ibland
och om jag någon gång har förstått
att det var dig jag höll i min hand.
och det händer att jag undrar hur du mår
Saknar dina skratt och hur du stryker bak ditt hår”
- Martin



Tänk om man skulle skriva färdigt alla små texter man har liggande i datorn. Texter och ackord som bara ligger och väntar på att spelas. Varje gång jag sätter mig ner med gitarren så kommer det en massa idéer och med stor iver skriver jag ner en vers, gör en melodi och antecknar ackorden. Nöjd och belåten lägger jag det sedan till sidan för att “göra färdigt senare, eller imorgon” fast dagen efter är det ändå likadant. Sent ska syndaren vakna.

2 Kommentarer:

Erica sa...

Du har sån begåvning med ord!

Martin Hansson sa...

Jag tackar ödmjukast. Trots allt så är jag inte rakt igenom altruistisk ;-)... eller hur?
Jag är inne på din blogg och läser ibland. Dina inlägg skapar en vilja att läsa och skriva. Tyvärr är jag dålig på att kommentera men hoppas på en bättring där.

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN