Nästan varje dag

Nästan varje dag när jag stiger in på jobbet får jag till mig ett “hej snygging” av en vänligt sinnad kvinna. Det gör mig väldigt glad. Tänk om alla fick höra det varje dag. Då skulle säkert världen vara en bättre plats att leva i. Jag tackar ödmjukast.

Hur som helst, idag kändes det som semestern började på allvar efter att ha suttit större delen av helgen med jobb. Motivationen sträckte på sig och fönster har putsats, gräset klippts och altanen har sopats av. Planerna för morgondagen är färdigsmidda och tanken på att skriva lite låtar är inte längre en tanke. Det är mer ett projekt som börjat röra sig så smått… igen.

Ni som följer denna bloggen har sett att min aktivitet här inte har varit den största och jag ska inte förklara bort det med skrivkramp eller brist på intresse. Jag kommer inte sluta skriva eller lägga ner bloggen. Det kommer mera, men först ska jag slipa mina vapen lite skarpare så att allt får en klar och skarp egg. Det går ju inte att jobba med slöa knivar.

Vad har då hänt sedan sist?

Michael Jackson har gått bort. En god vän till mig trodde inte att jag skulle tycka det på något sätt var synd eller att det påverkar mig något nämnvärt men efter att ha kollat igenom lite youtubeklipp och lyssnat på hans plattor på Spotify så måste jag ändå säga att världen har förlorat en stor talang och musiker. Hans liv är en tragisk historia från början till slut men jag tror ändå att han levde ett gott liv och gjorde som han ville.

Jag tror att någon på Aftonbladets chatt påpekade att hans bortgång kanske är iscensatt och varför inte?! Skuldtyngd och anklagad som han alltid var de senaste 10-15 åren. Vad är det som säger att han inte har sagt “Stopp! Jag vill inte mer. Nu ska jag sitta på en karibisk ö med paraplydrinkar utan att vara jagad något mer. Ordna det…”
Fast kanske ändå inte. Hans kropp var ju härjad av diverse mediciner och droger. Hur som helst “They don´t care about us” är en kanonlåt.. :-D


Ha det bra till vi hörs igen! :-D

Technorati-taggar: ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN