Kan man ta det för givet?

Var inte för frikostig med din vänskap. Många gånger tänker jag att så länge jag finns i någons närhet frodas vänskapen och många gånger är besvikelsen stor när jag kommer att tänka på hur densamme aldrig ringer tillbaka. Varför ska jag då bry mig? Är det dom som är vardagens energitjuvar? Dom människorna som får men som aldrig ger tillbaka och vad är det värt att försöka fortsätta? Det är många frågor med lika många svar. En sak är säker och det är att om jag inte får tillbaka så slutar jag att ge. Likadant är det om jag själv slutar att ge. Då räknar jag inte längre med att få något tillbaka, det är inte svårare än så. Men det handlar inte om att jag slutar tycka om personen i fråga, bara om att jag tar tillbaka min energi och att jag själv slutar stjäla den från någon annan. Det finns säkert goda anledningar till allt.
Samtidigt som jag skriver detta vill jag passa på att tacka alla kära vänner som ringer bara för att fråga hur det är. Det är ett samtal inte många känner att det finns tid till idag. Tack och tack!
image 
Annars har semestern börjat som den ska med mycket sol och ledighet. Känns som det blir en bra sommar! :-D… Hängmattan passade perfekt mellan två stora träd och skuggan svalkar tillsammans med den svala drickan. Nu ska jag spela lite gitarr och se vad som kommer ur det.

Ha en skön kväll… jag kommer snart igen.

Technorati-taggar: ,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN