1000apor och Alex Schulman

Jag tycker det är synd att Schulmansgruppens 1000apor ska lägga ner. Denna sida med genuin svensk kvalitetshumor och pricksäkra hagelsvärmar av glåpord mot intet ont anande kända svenska artister och politiker. Var ska vi nu ta vägen när vi behöver ett gott skratt?
Antingen menar jag det jag skriver eller så gör jag som Schulman och som Killinggänget gjorde på sin tid. Skyller ifrån mig med att det bara är på skämt och ironiskt. Skillnaden är väl att Killinggänget verkligen var roliga. Fast, jag måste erkänna att det ändå finns något vettigt hos den där Alex. Ett djup som inte framkommit tidigare. Så visst, jag tycker att han ska fortsätta blogga och göra det på den inslagna vägen av ödmjukhet och vettiga inlägg. Det kommer jag säkert läsa.

Annars sitter jag och funderar på vad jag gjorde förra midsommaren? Jag kan för mitt liv inte komma på det. Någon som vet? En annan sak jag funderar på är om det är värt att betala 4425 kr plus resekostnader för att under EN dag höra ett par människor orera och sjunga halleluja kring sociala medier. Jag har säkert fel men vill bli mer övertygad än såhär.

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/article5396943.ab










2 Kommentarer:

Klaus-Peter Beiersdorf sa...

Hej,

Det kommer bli mindre snack och mer hockey än vad du säkert är van vid, det kan jag lova. Det kommer med andra ord bli mindre väckelsemöte och mer praktiskt applicerbara case och tips.

Det finns så många som berättar VAD sociala medier är. Vi ska istället fokusera på VAD man kan göra med dem. ;-)

Hör gärna av dig om du har några fler frågor.

/Klaus

Kakafoni sa...

Jag erbjöd mej att ta över och hosta sajten men det trodde nog inte att jag var seriös vilket jag finner... hmm.. märkligt? :-D Eller så beror det på min fråga om de hade apiga rådgivare som gjort att det gick som de gick.

Sen var/är jag smått fundersam på om det ändå inte är en mediakupp för att få så mycket publicitet som möjligt genom att "lägga ner" :)

Angående midsommar så är det alltid pengapesparande att vara ascocial ovsett högtid *vet* Undantaget Julafton för då kan man missa paket vilket inte får förekomma.

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN