Var finns känslan?

Lars Winnerbäck - Ingen Soldat

Det är länge sedan vi skickade denna låten mellan varandra nu. Det är länge sedan det var mer än det är nu mellan oss, vi är ändå bästa vänner idag. Vad jag ofta saknar är känslan man har när man delar en känsla med en person som får en att vända nätter och dagar och rannsaka sig själv. När man får det där lilla meddelandet som säger hur mycket det finns att hämta bara man höjer blicken från marken och stannar upp. När man är allt och framtiden.

Jag tror hon vet vem hon är och hur mycket hon betyder för mig. Jag tror hon vet. Och jag tror hon förstår att jag har sett hennes hjärta och var jag finns i det... och det gör mig glad.

Lars Winnerbäck - Över Gränsen

Och sommaren kom, igen och igen.. men var är känslan. Vem har den??

2 Kommentarer:

Maria sa...

Säg inga onda ord är du snäll
än doftar solen i junisand
Höstluften tilltog i en sensommarkväll
Men med dig och din stil blir jag lugn och civil
som en ventil i Bortomland

Som gränslös passion utan hjärtan i brand
Utan lustens blodiga tand
Säg inga onda ord är du snäll
Min styrka är alltför difus

Så försvann vi in i Bortomland i kramduell
Inga heta begär, ingen kärleksaffär
Sånt blir så pinsamt i morgonljus
Men tack för en paus, för ett underbart rus
i en värld så vulgär och burdus
Lars Winnerbäck - Bortomland

Förlåt... tror du förstår

Martin Hansson sa...

Alla behöver en paus från det vi kallar livet...

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN