15 dagar

15 dagar. Så lång tid har det gått sedan jag skrev något här senast.
Det som slår mig just ikväll är att många tankar har tänkts, många ord har sagts och en del drömmar har fått plats under dom 15 dagarna som gått. Ändå står jag kvar ungefär där jag var då, för 15 dagar sedan. Har jag verkligen så dålig fart framåt? Kan det till och med vara så att jag står kvar på samma plats som jag gjorde för ett halvår sedan eller till och med ett år sedan? Jag vet inte. Det låter ju tråkigt om det skulle vara så. Men så är det nog ändå.

Just nu bidar jag min tid och försöker omsorgsfullt välja rätt väg att gå. Jag ska inte springa längre. Det blir jag bara trött av. Jag ska inte heller låta tiden äta upp mig, då försvinner jag. Mina vänner dansar runt mig och det gör mig glad. De jagar mig inte, de äter inte upp mig och de ger mig tid att vila. Allt som jag ville skulle ha hänt igår kan idag vänta till i morgon. Och när “imorgon” kommer, har det jag gör idag stor betydelse. Vad jag än gör.

Jag dricker glögg med balkongdörr’n öppen inatt. Jag är så trött på alla mail och koder. Jag vill ha dig här på riktigt i natt och suga liv ur din halspulsåder  
- Lars Winnerbäck

Nu ska jag sova, för det har stor betydelse i morgon att jag är utvilad och klarsynt.

4 Kommentarer:

Marlén sa...

Härliga tankar och en underbar låttext .. :)

Erica sa...

Ibland är det tid för att låta livet komma ikapp en själv. Det låter som om det är det du gör.

Martin Hansson sa...

Eller så har jag slutat jaga livet.. ;-)

Erica sa...

Det där lät ännu mer begripligt. Det kanske är så, att livet inte går att jagas utan bara levas och att det är den ekvationen som går oss förbi ibland. Ju mer jag tänker tanken tilltalas jag av den. :-)

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN