Rättigheter och klarheter

Gud vad klockan är mycket! Ändå ska jag sitta här och skriva ett inlägg om ditten och datten och allt som hänt och inte hänt idag. Förmodligen vet ni redan att tillägg 138 i telekompaketet har röstats igenom med stor majoritet. Detta är bra för oss alla. Men är det intressant att läsa om, eller skriva om klockan halvett på natten? Inte så värst va? För är det inte så att samhällsfrågor har sin tid på dygnet och privatliv, tankar och reflektioner har sin speciella tid?



Ikväll har jag pratat med en speciell vän per telefon och kommit fram till att handen inte alltid passar i handsken, hur mycket man än vill. Kanske är färgen fel? Kanske är det materialet? Det kanske finns något bättre? Kanske ska den ligga till sig och mogna…..? Jag vet inte…

“Jag vill inte göra dig ledsen eller såra dig”, säger du.
”Nej, det gör du inte heller. Jag klarar mig alltid. Se bara till att du inte sårar dig själv”, säger jag.

Jag är en av dom som tycker att livet är bra där jag är och om det av någon anledning inte är bra så går jag vidare. Enkelt och krasst men sant. Ingen blir bortglömd.
Man ska ställa krav på vad man känner och det finns inga fel eller skyldigheter. Det ska bara finnas rättigheter och klarheter. Rättigheten att vara sig själv och självklarheten i att vara tillsammans. Jag lägger inte allt mitt känslokapital i en främmande famn, för vem i hela världen kan jag lita på? Därför blir jag sällan sårad nuförtiden. På gott och ont.
…Gud, vad jag svamlar nu. Jag slutar här och funderar vidare…

Bild från Debaser.seSedan bestämdes det att jag, Jonas och Annette (kanske någon till?) skulle gå på “En afton med Depeche Mode” på Debaser i Malmö den 29/4.
En av Jonas vänner, Magnus Tingsek, ska spela där och vi vet ju alla att Magnus är en duktig musiker, så det ska bli intressant att höra hans tolkning av Martin Gores gamla låtar. Jag lyssnade igenom deras diskografi häromdagen och mindes barndomen med “Master and servant”, “Somebody” och “Just can’t get enough”. Det är väl så med dessa gubbarna. Vi får inte nog.

Så, det är ungefär det som har hänt ikväll… om ni nu måste veta. Det och att jag spenderat kvällen framför Spotify med U2:s samlade verk. En underbar inspirationskälla men det kan vi säkert ta en annan gång. Godnatt!

1 Kommentarer:

Loonies sa...

Det var minsann en bra afton. Shake the disease!

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN