För er med skrivklåda

Till er som drivs framåt av att skriva och berätta historier kan jag rekommendera programmet yWriter som är tillverkat av Spacejock Software

  image

Jag har testat det lite snabbt och som tillverkaren säger så tar det lite tid att komma igång men när man väl gjort allt förarbete med att lägga in karaktärer, platser och saker så är det ett oumbärligt verktyg för att hålla reda på allt under tiden storyn växer fram.

Jag har tidigare försökt hitta något liknande som plugin eller så till Word och andra ordbehandlingsprogram men inte hittat något som detta. Helt klart värt att prova. Nu behövs det bara en skön historia, men det är en helt annan sak.

Technorati-taggar: ,

2 Kommentarer:

Anonym sa...

Hej - tack för tipset. Problemet med ywriter (har faktiskt kollat på det tidigare!) är att det bara finns för PC, och jag har Mac. Jag har och tänker Nano-skriva i Scrivener, som är en programvara för mac som JAG tycker känns rörig, men det kan vara för att jag inte testat i skarpt läge med större textmassor. Finns här, om du är nyfiken: http://www.literatureandlatte.com/scrivener.html

Martin Hansson sa...

Ah, PC och Mac... jag har båda så jag tänker tacka dig för tipset om scrivener och testa det. :-D

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN