Vilken sida av sängen är din?

Det är lite tomt. Tomt på tankar och tomt på ord. Det finns så mycket att säga men jag hittar inte riktigt orden för det. Jag antar att mitt tidningsproducerande har tagit en del av berättarenergin och viljan att säga något. Det är lite som jag skrev i ett tidigare inlägg att jag slipar mina vapen när ingen ser eller kanske för den delen märker hur eggen blir trubbig och jag drar mig tillbaka. Allting går ju i vågor.

Ibland kommer texterna och tankarna fortare än jag hinner skriva för att i ett annat andetag stöta på patrull och källan känns torrlagd. Ändå känner jag mig inte orolig. Jag vet att det kommer tillbaka men jag blir lite nervös för att ni ska tröttna på att komma in här och läsa. Det ger mig en enorm tillfredsställelse att se så många komma tillbaka för att läsa och reagera på mina ord. Kalla mig narcissist eller egocentrisk. Det kanske är sån jag är. Jag vill inte vara något av det, men bekräftelse och uppmärksamhet är alltid uppskattat. Jag hoppas ju såklart på att ni ska finna värde i vad jag skriver och att det är därför ni kommer tillbaka.

Ikväll hade jag en diskussion med en väldigt god vän om det där med hur man ligger i sängen när man är ett par. Ett par teorier om att mannen alltid ligger på högersidan och kvinnan på vänster for igenom våra huvuden. Fast, alla våra teorier brast på en eller annan punkt så jag tänkte att jag ska göra en inofficiell undersökning här. Så, ni som lever som par kanske kan berätta på vilken sida respektive ligger. Kanske är det så att män och kvinnor omedvetet lägger sig med en "bordsdam" d.v.s till vänster om henne. Jag vet inte men det skulle vara kul att få reda på. Ni som tycker detta känns stötande kan hitta på något annat...

[polldaddy poll=1475868]

2 Kommentarer:

Jessica sa...

När jag/vi flyttat in i nytt boende - så har jag alltid tagit platsen som är närmst dörren...dvs närmst till toaletten! Så även i detta huset - även om jag inte lever i 2-samhet!

Som att ta ett steg tillbaka « KÄRLEKSFÖRKLARINGAR TILL FÖRBANNELSE sa...

[...] brist på sysselsättning kan vi sammanfatta den där undersökningen jag gjorde om hur man ligger när man är ett par. Det visar sig att en stark övervikt (88%) av [...]

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN