En liten reflektion 17/3

Det är lite tyst från min sida. Det beror på att mina kvällar just nu består av jobb med en tidning som ska produceras för tryck nästa torsdag. Ett skitkul jobb men ändå tidskrävande. Därför finns det inte så mycket tid till bloggande eller för den delen tänkande denna veckan. Så jag tänker sammanfatta lite lätt vad jag tycker om dagens Aftonbladet. Det behövs lite skvaller känner jag.

Har ni fixat Spotify nu? Har ni inte det, har ni gjort fel. Klicka här och hoppas på att det finns invites kvar.

Jag såg på Aftonbladet.se att Generalmajor Håkan Pettersson ska vara bröllopsfixare åt Kronprinsessan Victoria och Daniel. Det verkar bli ett kul party med mycket bling bling. Jag kan tänka mig partygossen Pettersson dansande på honörsbordet med ett glas martini i handen sjungandes... "Ma ma ma ma pokerface...!!". Fast det kanske inte är ett sådant bröllop som ska till i Vickans och Daniels fall???

Sedan såg jag att melodifestivalen hade de lägsta tittarsiffrorna på tio år. Kan det vara en nyhet? Det KAN vara så att folk är trötta på spektaklet, men vem är jag att påstå något sådant?

Vidare kan vi läsa att man nu kan fildela helt anonymt. Detta är en bra grej. Ta udden ur statens försök att kontrollera landets invånare. Att landets kriminella nu väljer (och lär sig) att gömma sig bakom proxyservrar och dylika program är tyvärr ett resultat av regeringens trångsynta inställning till verktyget fildelning. Detta är en högst väntat utveckling av hela historien.

För övrigt är det mest skit som händer. Scan kokar grisar levande och Tommy Körberg blir pappa igen... Nej, nu var jag lite taskig. Det är väl klart att man ska gratulera Tommy Körberg till sitt nya faderskap!
Fast jag är lite kluven till köttfrågan. Å ena sidan tycker jag om djur och är emot all form av djurplågeri. Å andra sidan menar jag att människan ju måste äta kött för att kunna överleva och har gjort så i alla tider som det jägarfolk vi är. Hur man än vänder sig har man rumpan bar... Men tar man på sig att slakta djur i stor skala måste man inte bara se till människors säkerhet och arbetsmiljö. Det är minst lika viktigt att djuren, de stackars djuren, får lida så lite som möjligt. En ursäkt räcker liksom inte.

Jag måste avsluta med en rejäl kärleksförklaring. Surfa in på Thru You och lyssna på en kille som kallar sig Kutiman som mixar ihop oberoende YouTube videos till nya låtar. Helt jävla fantastiskt bra och kreativt!






0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN