Att göra världen lite bättre, och att hjälpa en vän.

För ett tag sedan pratade jag och Fröken Silver om att man inte gör särskilt mycket för att göra världen bättre. Det behöver inte vara mycket, varje insats är god nog. Men som så många gånger tidigare så pratar man om det, dricker upp sitt vin och fortsätter med vardagen som man brukar.

Så, idag pratade jag med Per om ett projekt för Johan Rangvin som ligger svårt cancersjuk på Onkologen i Lund. Eftersom Johan är en hårt engagerad musiker så består projektet i att ge ut en skiva till förmån för cancerfonden och forskningen kring cancer. Detta är Johans vilja.

Vilken min uppgift blir i projektet är väl inte riktigt klart men någon form av sponsorsjagande kan jag tänka mig att det blir bland annat. Jag kan inte heller läcka ut för mycket information än så länge heller eftersom projektet är i sin linda men att det blir bra och med ett antal kända svenska artister ur eliten står klart! Om ni som läser denna bloggen känner att ni kan ställa upp med något, vad som helst, är ni välkomna. Det behövs marknadsföring om inte annat. Så jag uppmanar er bloggare att länka till projektets webbplats så snart den är uppe.

Hela denna historien är bara tragisk och något man inte vill ska drabba någon människa i världen. Tyvärr får nu Johan stå som exempel för det som vi andra är rädda att drabbas av.

Johans fru Cecilia har fått diagnosen MS och tillsammans har dom en son som är fyra år gammal. De var på gång att köpa hus och bygga sig ett större liv inför framtiden. Men tydligen ska en del människor drabbas av allt skit. Läs deras historia, sedan är dina egna bekymmer ett dammkorn i vinden.

1 Kommentarer:

Elisabeth I sa...

hej hittade just http://www.youtube.com/watch?v=SdDG93d40QM
verkar har du sett innan ?

Elisabeth

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN