Ur led är vädret (med en liten glimt i ögat…)

Vaknar på morgonen och ser att solen står och lyser in genom mitt fönster. Vad är detta?! Springer till datorn och surfar mig fram till Aftonbladet. Men inte en bokstav! Inte ett ord om denna världshändelse i dessa klimatdagar! Jag tänkte att någonstans måste det vara något fel med vårt klimat när solen väljer att lysa på oss och värma oss med all sin skönhet. Vi är inte vana vid detta!
Slår på radion. Nej.. inte heller där säger dom något om detta. Inga varningar om att hålla sig inne tills vidare eftersom dom måste få svar på om det har någon långsiktig negativ effekt på oss människor.

y1p5fhdUx7uV1Cs4cNmEc4QnTx92xd1m4O2_GFCaQbEzZRxep_W5smpAeHxCbGSsF1H6Ullbigyl8ePqZeyRWBOMw
Finns det ingen som tar sitt ansvar? Jag är säker på att jag kommer gå ut i solen idag, njuta av den och tänka “Guuud så skönt!”. Men vem ska ta ansvar för eventuella sjukdomar och dylikt jag kan råka ut för. Det är ju så länge sedan vi hade en sol som sken på oss att vi kan ha hunnit mutera bort vårt pigment. Alla springer kanske omkring som vandrande cancerpinnar efter denna dagen? Hujedamej…  ;-)

Denna morgonen har ägnats åt putsande, fejande, torkande och dammsugande så svetten har lackat i pannan. Nu känns det skönt och tillåtet att gå ut i solen och njuta. Lapa i sig lite solljus och värme. Innan det blir kväll igen.


Technorati-taggar: ,,,,

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN