Sådan tacksamhet!

Ska jag vara glad över att natten varit lång och att morgontimmarna gav mig sömn till halv tolv? Kommer jag känna mig utvilad och pigg nu när halva dagen redan har gått? Jag vet inte. Jag tror inte det. Min enda känsla är ju bara.. “Shit halva dagen har gått!”.

Men jag går ändå upp med en stor tacksamhet till The Real Mymlan som igår så vackert lockade läsare till min blogg via sin egen.
Idag ser jag att det är måånga som varit här och läst. Hoppas ni hittar något intressant och kommer tillbaka. Men det är inte allt Mymlan har gjort för mig. red: Idag blir det nytt rekord i antal besökare!!! :-D

För ett par månader sedan öppnade hon en ny värld för mig när hon gav mig en invite till Spotify, en tjänst som bara är att älska.
Nu kunde vi iofs höra via deras blogg att Spotify kommer strypa en del låtar och artister och ett exempel är Metallica som valt att inte finnas mer på Spotify. Jag bryr mig inte om det. Jag tycker om Metallica men blir lite tvär mot dom och alla stora skivbolagen som vägrar se möjligheter och nya vägar att gå.

Det finns trots allt så mycket annat att hitta på Spotify och sedan ett tag tillbaka har jag haft David Shutrick spinnande i huvudet, ni vet han med den blå containern? Jag skickar med en spotifylänk.
Det är utmärkt svensk söndagspop!
http://open.spotify.com/album/6XSG8VgX0pFVpI1tTFCmL8

David Shutrick var förresten med och producerade Svante Thuressons platta “Vi som älskar och slåss”, på vilken han satte sin tydliga prägel. Nu när jag försöker hitta den på Spotify så misslyckades jag men i sann Spotify anda hittar jag en annan Svante Thuresson-skiva som tydligen gavs ut 2007 “Svante Thuresson och vänner” (spotifylänk). Kanon!

Allt detta hade inte kunnat finnas i min värld utan The Real Mymlan så… Tack än en gång!

Nu ska jag äta lite brunch tillsammans med David, Svante, Milou och Haddock.

Red: Jag inser att jag skrivit Spotify åtta gånger i samma inlägg. ;-)

0 Kommentarer:

Skicka en kommentar

 
SPELAREN
/SPELAREN